23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

ALTi bygg og anlegg fikser kaier for 44 mill.

Datterselskapet til NRC skal oppgradere Norges mest trafikkerte kaianlegg.

Målt i antall biler er Horten–Moss-ferga Norges mest trafikkerte. Moss fergeleie er en del av riksveinettet mellom Moss og Horten. 

NRC Groups datterselskap ALTi bygg og anlegg er tildelt oppdraget med å oppgradere de to fergekaiene i Moss, skriver Statens vegvesen i en pressemelding.

Omfattende utbedringer

I hovedsak består prosjektet av å bytte ut de to eksisterende fergekai-bruene med nye bruer, bygge nye landkar, fundamentere nye heisetårn, bytte ut hydraulikkaggregater og alle fendere langs Værebrygga samt rive terminalbygget på Lingekaia.

I tillegg er det lagt inn en opsjon på ny dykdalb, inkludert en ny gangbru i stål.

Halvannet år

Fergesambandet, som årlig transporterer i overkant av fem millioner mennesker, vil være trafikkert i hele anleggsperioden.

Prosjektet er planlagt påbegynt i oktober denne høsten, med forventet ferdigstilling i april 2019. Kontrakten har en verdi på ca. 44 millioner kroner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125