23948sdkhjf

ALTi bygg og anlegg fikser kaier for 44 mill.

Datterselskapet til NRC skal oppgradere Norges mest trafikkerte kaianlegg.

Målt i antall biler er Horten–Moss-ferga Norges mest trafikkerte. Moss fergeleie er en del av riksveinettet mellom Moss og Horten. 

NRC Groups datterselskap ALTi bygg og anlegg er tildelt oppdraget med å oppgradere de to fergekaiene i Moss, skriver Statens vegvesen i en pressemelding.

Omfattende utbedringer

I hovedsak består prosjektet av å bytte ut de to eksisterende fergekai-bruene med nye bruer, bygge nye landkar, fundamentere nye heisetårn, bytte ut hydraulikkaggregater og alle fendere langs Værebrygga samt rive terminalbygget på Lingekaia.

I tillegg er det lagt inn en opsjon på ny dykdalb, inkludert en ny gangbru i stål.

Halvannet år

Fergesambandet, som årlig transporterer i overkant av fem millioner mennesker, vil være trafikkert i hele anleggsperioden.

Prosjektet er planlagt påbegynt i oktober denne høsten, med forventet ferdigstilling i april 2019. Kontrakten har en verdi på ca. 44 millioner kroner.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078