23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Hunton endrer produktnavn

Hunton trefiberisolasjon skal heretter hete Nativo trefiberisolasjon. Hensikten er å bygge en mer miljøvennlig merkevare.

Som en del av satsningen på naturlig isolasjon endrer nå Hunton navnet på sitt hoveprodukt. Nativo Trefiberisolasjon er produsert av overskuddsmateriale fra trelastproduksjonen og skal være hundre prosent fornybart.

– Vi valgte navnet Nativo fordi vi ønsker at publikum skal forbinde produktet vårt med ord som naturlig og miljøvennlig, sier Arne Jebsen, administrerende direktør i Hunton i en pressemelding.

Nærhet til naturen

Nativo henspiller på de engelske ordene «nature» og «native», og de norske ordene «natur» og «naturlig».

– Betydningen handler om nærhet til naturen og produktegenskaper som er bra for miljøet, kundene og samfunnet generelt. Vi skal bygge en nordisk merkevare som står for kvalitet og miljøvennlige og sunne verdier, sier Jebsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063