23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Hyundais merkenavn bedre kjent

I en årlig undersøkelse gjort av Interbrand kommer Hyundais merkenavn ut som nr. 65 i verden, opp fire plasser fra i fjor.

Blant bilmerkene ligger Hyundai som nr. 8, foran Porsche og Ferrari, tett bak Audi på plass nr. 63. Hyundais merkenavn hadde en verdiøkning på 9,3 prosent siden i fjor, mens hele bilbransjen økte med 2,8 prosent.

Første gang Hyundai var med i undersøkelsen var i 2005, da merket lå på en 84. plass. Interbrand sier grunnen til Hyundais økning er en blanding av kvalitet og design, nye populære modeller og sterk eksponering under fotball-VM og den amerikanske fotballfinalen Super Bowl.

På toppen blant bilmerker ligger Toyota, Mercedes og BMW

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|