23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Gulltaggen til Fartskampanjen

Med Statens vegvesen som oppdragsgiver, har Dinamo Reklame vunnet gulltaggen for beste kampanje i kategori samfunnsinformasjon. Vinneren er �?Tilpass farten etter forholdene�? som er en del av den store fartskampanjen.

- Dette er en oppdragsgiver som har klart å etablere en stemme som vi liker å lytte til. Med få og enkle virkemidler klarer gullvinneren å gjøre veien kort til følelser, engasjement og handlling. Det er godt å se intimitet som grep bli brukt til noe så nyttig, sier Gulltaggens jury i sin begrunnelse.

Høsten 2010 fokuserte Vegvesenet på regn og sleipe veger som gir dårlig veggrep. Budskapet var at det ikke alltid er godt nok å følge fartsgrensen. Det er forholdene på vegen som avgjør hvilken fart som er den sikreste. Kampanjen ble sendt som radiospotter på P4 og Radio Norge i kombinasjon med en egen facebook-side som het Radiohilsen.

Også tidligere har samarbeidet mellom Dinamo og Statens vegvsen båret frukter. I fjor ble de belønnet med sølv og tre stjerner i Stella - prisen for effektiv reklame - for kampanjen "Hvilken side av fartsgrensen er du på?".

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063