23948sdkhjf

Kjørt: Nye Isuzu D-Max: D-Max: Merkbart generasjonsskifte

Nye D-Max gir en helt annen opplevelse, både bak rattet og på veien.

Vi har fått et par timer bak rattet på den nye D-Max, riktignok en personbilregistrert utgave til den flotte summen av 870.000, men det fikk vi tåle.

Dette er første gang modellen blir helt ny siden 2012. Motoren har du allerede kjørt i dagens versjon, altså 1,9-literen på 164 hester. Nå har den vannavkjølt intercooler og adblue slik at den oppnår Euro 6d-standard, som blir eneste alternativ i Europa.

Etter den lille prøverunden er hovedinntrykket at Isuzuen nå kan by på mer personbil komfort og opplevelse. Mye på grunn av det gode inntrykket bak rattet i tillegg til oppdatert teknologi, ikke minst på sikkerhetssiden.

Høy kvalitetsfølelse

Det er bedre og tøffere design på dashbord, bedre materialvalg i hele kupeen med bedre kvalitetsfølelse og bedre ergonomi. I sentrum av alt står en 9 tommers berøringsskjerm med Apple Carplay og Android-støtte som fungerer godt. Under den finner vi bryterne som styrer bilens klima og defrost, som fungerer godt med hansker. De 8 høyttalerne (på dobbeltcab) er også et hakk opp fra siste versjon. Skinnsetet er nytt og gir bedre komfort og kan stilles 8 veier og nå er rattet blitt justerbart både i høyde og dybde.

Fortsatt 1,9-liter

Joda, 1,9-literen gir fortsatt litt dieselknatring, jager litt på tomgang og vi kunne ønsket litt mer krefter i motbakker og på motorvei. Men under kjøring virker den mer dempet og kultivert. Motor og utvekslingen på 6-trinns automaten er optimalisert, noe vi merker fra forrige generasjon.

Bedre fjæring

Fjæringskomforten er utvilsomt bedre på landeveien og på dårlig grusvei oppfører den seg mye finere og virker mer dempet. Støynivået er også mye lavere. Skal du ut i terrenget, noe vi ikke rakk på denne turen, har du oppdatert 4x4-system med lavserie og elektronisk diffsperre og vadedybde som er økt fra 60 til 80 cm.

Isuzu D-Max double cab automat Black Edition:

Pris: 514.900 Black Edition
Pris fra: 479 900 automat og double cab
Motor: 1,9-liters 4-sylindret turbodiesel
Effekt:163 hk v 3600 o/min
Dreiemoment: 360 Nm v 2000 o/min
Toppfart: 180 km/t
Nyttelast: 995 kg
Hengervekt: 3,5 tonn
Forbruk WLTP: 0,92 CO2-utslipp: 241 g/km
Vadedybde: 80 cm
Bakkeklaring: 24 cm
Lengde: 526 cm
Bredde: 187 cm
Høyde: 179 cm

Artikkelen er en del av vårt tema om Temaside varebil.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.14