23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Hyster lanserer elektriske trucker opp til 18 tonn

Hyster har gjort sin serie av gaffeltrucker med løftekapasitet fra 10 til 18 tonn tilgjengelig med en elektrisk drivlinje.

Hyster kommer dermed sent, men godt. Etter at Kalmar allerede i 2017 lanserte en serie eltrucker fra med løftekapasitet fra 10 t til 18 tonn gjør nå Hyster det samme.

Produsenten fremhever at de nye eltruckene gir en enda bedre produktivitet enn et dieselalternativ, i tillegg til at de imøtekommer kravene fra stadig flere operatører om utslippsfri drift. Både truckføreren og miljøet rundt kan i tillegg glede seg over et vesentlig lavere støynivå.

Les også: Stortruck-guru Björn har byttet beite

350 volts litium-ionbatterier

Produsenten opplyser i en pressemelding at de nye, tunge eltruckene er designet for å forhindre overoppheting og kombinerer væskekjølte motorer og omformere med 350 volt litium-ionbatterier. De gir høyere ytelse enn bly-/syrebatterier og den lengre livssyklusen bidrar til å holde kostnadene nede. Truckene vil bli tilbudt med ulike størrelser på batteripakken som sikrer tilstrekkelig energi for å dekke driftsbehovet.

Systemet er optimalt designet for effektiv lading som fjerner behovet for batteribytte slik at oppetiden maksimeres. Hyster opplyser at det kreves bare 11 minutters lading for opptil en times arbeid. Ettersom både batteriet og den elektriske motoren er vedlikeholdsfrie reduseres servicebehovet som bidrar til lave totale eierkostnader.

Opphav og kilder: Hyster

Truck i fokus Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063