23948sdkhjf

OPPDATERT: Toten Stål & Spesialtransport: - Kjøpte konkursbo med gammelt utstyr og gamle biler

STÅL OG TRANSPORT: - Det er tøft å kjøpe konkursbo med utrangert utstyr og gamle biler som ikke har vært på service og EU-kontroll.

Det sier styreleder i Toten Stål & Spesialtransport, Hans Petter Sveen.

Da artikkelen ble sendt ut torsdag gikk det fram at Toten Transport kjøpte og tok over nærmere 20 av sjåførene da selskapet Stål & Spesialtransport gikk konkurs rundt årsskiftet 2019/2020.

Toten Transport har ingen eierinteresser i Stål & Spesialtransport

- Dette medfører ikke riktighet. Vi kjøpte ikke konkursboet til Stål & Spesialtransport. Vi inngikk en avtale med dem om kjøp av tjenester av det nye selskapet, akkurat slik vi gjør med andre. Men vi har ikke hatt eller har noen juridiske eier-bindinger til Toten Stål & Spesialtranport, sier konsernleder Finn Martinsen i Toten Transport.

Han mener derfor det blir feil å skrive om Toten Transport i saken om hvordan det har gått med stål- og spesialtransportselskapet.

Styrelederen i det selvstendige Toten Stål & Spesialtransport sier at det ikke er enkelt å kjøpe opp et konkursbo.

- Utstyret er utrangert og sjåførene er en ren driftsutgift. Vi har satt oss mål at dersom vi ikke tjener penger om et års tid, må vi vurdere om vi skal legge ned driften, sier Hans Petter Sveen.

Han sier det ikke var gjennomført service eller EU-kontroll på flere av bilene som selskapet overtok etter konkursen i Stål & Spesialtransport i januar 2020.

- Driften var vanskjøttet da vi tok over, og vi trodde at grunnlaget for videre drift skulle være bedre da vi startet opp, sier han.

Regnskapstallene fra Proff for 2020 viser at Toten Stål & Spesialtransport fikk et underskudd på en million kroner. For å sette ord på om Sveen er fornøyd med dette sier han:

- Vi hadde sprettet champagnen dersom vi ikke med underskudd.

Stål & spesialtransport kjørte stål- og trekonstruksjoner for en rekke oppdragsgivere landet rundt da selskapet gikk konkurs i desember 2019.

Styreleder Sveen sier det har vært en opprydding både på sjåførsiden og i kundebasen til selskapet.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.109