23948sdkhjf

Biffe sideskjermer og med fullt bodykit - Her får du en ferdig råna Ranger

Kjørt: Ford Ranger Wildtrack MS-RT koster egentlig litt flesk, men er kul og litt annerledes.

Ranger kan du i utgangsdpunktet kjøpe i XLT, Limited eller Wildtrack. Du kan også velge mellom RAP Cab og Dobule Cab. Så kan du legge til de forskjellige utstyrsvariantene opp på det igjen, som Wolftrack, Stormtrak, MS-RT og til slutt Raptor. Men vent, det er mer! For du kan også legge til Special Edition på Raptor. 

Puh! Denne gangen har vi kjørt MS-RT og joda, det er en ferdig råna pickup. Oppskriften ser slik ut: Du tar en Wildtrack og legger på utstyr for 180.000 kroner for å få en "rallyinspirert premium-pickup". Blant hovedingrediensene er skjermbredding, fullt bodystylingkit og OZ-felger. Tøfft!


Bilde over: Bredda skjermer, OZ-felger og body-styling-kit. Foto: Fredrik Saugstad

Prisdillemaet 

Når vi har nevnt Raptor og MS-RT i samme slengen, klarer vi ikke helt å se bort fra prisdillemaet her. Raptor koster fra 771.425 kroner, mens MS-RT koster enda litt mer; 796.025 kroner (drn vi kjørte). Vi er ikke i tvil om at vi hadde valgt Raptor i dette tilfellet, men MS-RT har likevel sine plussider som frister.

Den er helt klart mer jålete enn mange andre pickuper, men med ca 855 kilos nyttelast og 3,5 tonns hengervekt er det fortsatt en skikkelig pickup. Det med hengervekt er et viktig poeng, siden Raptor kun har 2,5 tonns hengervekt.


Bilde over: Skjermbredding som vi kjenner igjen fra Raptor, er særlig synlig rundt baklyktene. Foto: Fredrik Saugstad

Best på veien

MS-RT står for M-Sport Road Technology og er sikkert allerede kjent for motorsportinteresserte. Og det er på veien man tenker seg at du skal kjøre denne, gjerne med en tøff motorsport-henger bak i matchende farge selvsagt, eller kanskje en minigraver i matchene farge? 

Sideskjørt på en pickup?!

Noe av det første du legger merke til er bredere sideskjermer, karbondetaljer i front og grill og 20-tommers OZ Racing-felger. Den har til og med sideskjørt, på en pickup! Hårete og tøfft, men ikke så praktisk da mange foretrekker å ha en stigbøyle der.

MS-RT-pakka

Inneholder unik MS-RT sportstyling bodykit: Egendefinert front med Karbon-effekt
rundt grillen, tåkelys og speilhus. Bredere hjulbuer foran lakkert i bilens farge. Bredere
hjulbuer bak lakkert i bilens farge. Unikt sideskjørt. MS-RT logo på fremre dører.
Eksklusive 20'' OZ Racing aluminiumsfelger. MS-RT interiør med logo på sparkeplater,
seter, gulvmatter og over hanskerom.

Elektrisk rulledeksel

Det som også må nevnes er det elektriske rulledekselet, for makan til jålete tilleggsutstyr på en pickup skal du lete lenge etter. Men egentlig fungerte det skikkelig bra og er en praktisk detalj, OM vi ser bort fra at det er enda en dings som kanskje kan gå i stykker i fremtiden. 


Video over: Med elektrisk rulledeksel slipper du å bøye deg innover den møkkete bilen for å nå det berømte tauet som du skal bruke til å dra tilbake dekselet. (men det legger på ytterligere 18.500 kroner på sluttprisen da)

Innvendig er det skinn med oransje sømmer, stemningsbelysning, matter og beskyttelsesplater med MS-RT-logo blant annet.


Bilde over: Innvendig er det skinn med oransje sømmer, stemningsbelysning, matter og beskyttelsesplater med MS-RT-logo blant annet. Foto: Fredrik Saugstad

Følelsen av litt konge er der, noen blikk får du og det er en god komfortabel milsluker til å være en pickup. Setene, multimedia-systemet Sync3 med 8-tommers skjerm, navigasjon, 6 høyttalere og Apple CarPlay er etter vår mening den beste pakka og komforten du får på en ny pickup i denne klassen. 


Bilde over: MS-RT har de samme 4x4-egenskapene og utstyr som på Wildtrack. Foto: Fredrik Saugstad

Å kjøre på veien og av veien blir som på en Wildtrack. Du har samme effekt, samme 4x4-system med elektronisk differensiallås på bakaksel, hill descent kontroll og den samme 10-trinns automaten.

Ford Ranger Wildtrack MS-RT

Motor: 2-liter biturbo EcoBlue diesel
Effekt: 213 hk
Moment: 500 Nm
Gearkasse: 10-trinns automat
Nyttelast: 855 kg (inkl passasjer)
Hengervekt: 3,5 tonn
Egenvekt m fører: 2415 kg
Tillatt vogntogvekt: 6000 kg
Lengde: 5282 mm
Bredde: 1867 mm
CO2: 242 g/km
Totalpris testpris: 796.025 kr

Plusspakke Wildtrack

Innhold: Førerassistentpakke (Adaptiv cruisekontroll med kollisjonsvarsling og brems,
avstandsmåler, varsling av trøtt fører, auto nær/fjernlys og intelligent
hastighetsassistanse) og parkeringsassistent

KLIKK for alle artikler i Varebil pickup elbil.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Anbefalte artikler

Se seneste nyhetsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.125