23948sdkhjf

Avduket: Ford E-Transit Custom skal klare 38 mils rekkevidde

Fords nye elektriske varebil dukker opp i Norge mot høsten 2023 og skal friste med kult design.

Kort tid etter at produksjonen av nye E-Transit startet i mars i år, annonserte Ford Pro ytterligere 4 nye helelektriske nyttekjøretøy som alle vil bli lansert innen 2024 og i dag avdukes den første av disse med den nye helelektriske Ford E-Transit Custom.

Den er utviklet fra bunnen av for å sette en helt ny standard i 1-tonns segmentet og er lavere og bredere enn sin forgjenger. Ford har aktivt gått inn for å lage et stilig design på den nye varebil for at kundene skal være stolte av å sette firmalogoen sin på den.

Sikkert ikke så dum strategi det. Og det ser jo bra ut. Da vi fikk gå rundt en av de tidlige prototypene (som var låst) i Barcelona, likte vi og flere andre det vi fikk se.

Flåtestyring og ladeløsninger

Den er også utviklet for å passe inn i Ford Pros økosystem av produktivitetsforbedrende og verdiskapende løsninger, som produsenten og importøren kommer til å satse mye på fremover. Den blir også kompatibel med Ford Pro flåtestyrings- og ladeløsninger.

38 mils rekkevidde

En beregnet elektrisk rekkevidde på opp til 380 km høres bra ut og den kan lades med DC-hurtiglading, den vil få god tilhengerkapasitet lover Ford, selv alle dataene og tallene ikke er klare enda.

Strømuttak for håndtverkere

Blant funksjonene som nye E-Transit Custom kommer med er Pro Power Ombord, som også er på plass i storebroren Ford E-Transit som vi har kjørt i Barcelona. Dette er en teknologi som gjør din bil om til en energikilde til lys, utstyr og verktøy når du måtte ha behov for det.

Ford vil starte produksjonen av nye E-Transit Custom andre halvår 2023.

Opphav og kilder: Ford

KLIKK for alle artikler i Varebil pickup elbil.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Scania R770 til Hardangerskifer: - Vi vil ha god trekkraft og spare diesel
Krone er fortsatt konge over 16 tonn: Tilhengersalget med solid vekst i 2022
Tor-Eivind Kverneland i 2020: Tømmer og flis – helt på grensen
Stor driftskontrakt på anbud: Hvem vil ha Sunnmøre og Indre Romsdal fra september 2023?
DAF CF 340 i test i TransportMagasinet "Etter noen mil"
E6 i Badderen får ny bru - en midlertidig sådan
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
PlastForum NO
Maskinregisteret

Send til en kollega

0.094