23948sdkhjf

Bauhaus har bestilt seks Iveco Daily - levering er først i mars 2023

To år med pandemi og i tillegg krig i Ukraina har skapt lange leveringstid for alle nyttekjøretøy-produsenter. Estimert leveringstid for de seks Iveco Daily som ble bestilt i mars i år - er mars 2023. Meeeen....

TUNGT SAMARBEID: Siden det hastet veldig for Bauhaus, har Iveco sammen med Hertz kunnet stille seks Iveco Daily til disposisjon frem til de nye bilene kan leveres.

Utleiebilene har også fått en midlertidig Bauhaus-profilering.

Hadde behov for rask levering

Bauhaus hadde nemlig behov for rask levering av bilene. Kontrakten ble underskrevet i mars, og oppstarten av nettbutikken for hjemlevering skjedde allerede i begynnelsen av april.

Men etter to år med pandemi og i tillegg krig i Ukraina er det som kjent lang leveringstid for alle nyttekjøretøy-produsenter. Hertz ble altså løsningen.

- Dette er et bra eksempel på at det gjennom et godt samarbeid mellom forhandler, kunde og i dette tilfellet en tredjepart, er mulig å løse utfordringer som lange leveringstider medfører, sier Bernt Strand som er salgssjef for Iveco i Oslo og gamle Østfold.

– Vi gleder oss jo også over at Bauhaus har et godt kundeforhold til Iveco i Sverige og at de viser oss tillit ved å velge kjøretøy fra oss til denne nye, spennende satsningen i Norge,

Om Daily som er bestilt

Det er 3,5-tonns varebiler med 160 hk og åtte-trinns automatgirkasse. De harTelematic Box for fjerndiagnose og trådløs programvare-oppdatering for kontinuerlig overvåkning av kjøretøyene og forebyggende vedlikehold.

Kontinuerlig oppkobling gjør også at sjåføren har mulighet for app-styring av forskjellige systemer. Gjennom Iveco-ON systemet har brukerne tilgang til en rekke integrerte tjenester og transportløsninger. 

Kjøretøyene skal utstyres med Berco skap på rundt 20 kubikkmeter og bakløfter. Dette gir god beskyttelse av varene, samt at det er enkelt for sjåføren å håndtere også store kolli.

Alle kjøretøyene skal ha serviceavtale av typen 3 XL-Life. Dette er Ivecos mest omfattende serviceavtale som også omfatter utvidet drivlinjegaranti og dekning av slitasjedeler.

I Sverige siden 1997

Bauhaus har vært i Sverige siden 1997. Mattias Andersson er også ansvarlig for innkjøp av bilene som ble valgt til hjemlevering på det norske markedet: - Bilene har god ytelse og meget bra lasteevne i dette segmentet, forklarer han valget med.

Om Bauhaus: Bauhaus introduserte konseptet ”alt-under-ett-tak” i 1960, da det første byggvarehuset ble åpnet i Mannheim i Tyskland. Siden har kjeden spredt seg til 20 land i Europa. Her i landet er de etablert på Liertoppen og i Vestby, i tillegg til nå også med nettbutikk.

Kilde: Pressemelding fra Iveco

KLIKK for alle artikler i Varebil pickup elbil.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Rv.94: Eneste innfartsvegen til Hammerfest er ute på anbud
RETRO: E6 Korgfjellet, den gang det kun var en vinter igjen til tunnel!
Tessta G-Trench AS: Når arbeidet er som å legge fiber i smør
Navnet på vekta: Så blir det helt Tamtron av norske ScaleIT
Rekordhøy bilimport over Drammen havn
Torstein Ottem: - Tunnel under Todalsfjorden er for farlig for tungtransporten
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
Building Supply NO
PlastForum NO

Send til en kollega

0.109