23948sdkhjf

Ny prosjektdirektør i Schibsted Ecommerce & Distribution

Hans Kristian Hallén-Hasaas blir prosjektdirektør for Schibsted Ecommerce & Distribution og får med det et overordnet ansvar for samarbeid på tvers av selskaper som Helthjem, Morgenlevering, Distribution Innovation og Schibsted Distribusjon.

Hallén-Hasaas (39) kommer senest fra stillingen som adm. direktør i Forlagssentralen AS og har tidligere blant annet vært med på å bygge opp vekstraketten Helthjem.

– Schibsted Ecommerce & Distribution har hatt en fantastisk utvikling de siste årene. Jeg ser frem til å jobbe et sted hvor innovasjon og nye forretningsmodeller er en del av hverdagen. Dette blir utrolig spennende, sier Hallén-Hasaas om sin nye rolle som prosjektdirektør hvor han skal ha et overordnet ansvar for samarbeid på tvers av selskaper som Helthjem, Morgenlevering, Distribution Innovation og Schibsted Distribusjon.

Les også: Schibsted kraftsamler i Vestby: Leier 30.000 kvm av Logicenters

Var med å bygge opp Helthjem

Hallén-Hasaas er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI med spesialisering i Logistics, Supply Chain & Networks.
Han kommer senest fra stillingen som adm. direktør i Forlagssentralen AS, og har tidligere hatt ulike roller innen forretningsutvikling og virksomhetsstyring i Posten Bring. Han har også vært med på å bygge opp vekstraketten Helthjem, som er et av selskapene i Schibsted Ecommerce & Distribution.

Cathrine Laksfoss (bildet), adm. direktør i Schibsted Ecommerce & Distribution, uttaler i en pressemelding av de er veldig glad for å få Hans Kristian tilbake.
– Han har rett kompetanse og tyngde for å håndtere viktige oppgaver og er rett og slett en som kan gå rett inn i teamet og måten vi tenker på. Han er sterk, klartenkende og dyktig i faget sitt, sier hun.

Omsatte for nær to milliarder i fjor

Flere av Schibsted-divisjonens selskaper har hatt en enorm vekst de siste årene.
Helthjem Netthandel og Morgenlevering, leverer alt fra pakker, aviser og mat, omsatte for like i underkant av én milliard kroner i 2021, kun få år etter oppstart.

I fjor ble det levert over 16 millioner pakker helt hjem til folk over hele landet, og totalt omsatte divisjonen samlet for like i underkant av to milliarder kroner. Distribusjonen skjer i samarbeid mellom Amedia, PolarisMedia og Schibsted som til sammen har et landsdekkende nettverk.

– Det har vært en utrolig vekstreise, og vi er stolt av at så mange bruker oss hver eneste dag. Så er det litt mer krevende tider nå, som for de fleste, men vi har lagt en klar vekststrategi videre - med et mål om å gjøre handel og spesielt gjenbruk enda enklere for folk. Nå ser vi frem til å sette i gang de gode planene vi har, sier Laksfoss.

Opphav og kilder: Schibsted

KLIKK for alle artikler i Nytt om navn.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.079