23948sdkhjf

Volvo CE lanserer større hybrid

Volvo Construction Equipment lanserer EC380E Hybrid på 38 til 43 tonn med lovnad om å redusere CO2-utslippet med opptil 15 prosent:

Da EC300E Hybrid ble lansert i 2019 ble den av Volvo CE beskrevet som en maskin som flyttet effektivitetsgrensene mens den fortsatt opprettholdt kraften og produktiviteten. Nå har den blitt oppgradert med ny drivlinje og allerede fått to søsken; 25-tonneren EC250E Hybrid og 35-tonneren EC350E Hybrid.

Gratis energi

Volvos hydrauliske hybridteknologi høster "gratis" energi ved senking av bommen. De kraftige og regulære bomsenk-bevegelsene lader en hydraulikkakkumulator, som deretter lagrer og leverer energi, som ved behov, er med på å drive den hydrauliske hjelpemotoren,  som videre hjelper til med å drive hovedmotorsystemet.

Den største forskjellen mellom Volvo CE's hybridkonsept og konkurrentenes konsepter er at den bruker bombevegelsen til å høste gratis energi. Andre systemer bruker vanligvis svingbevegelsen til å høste energi.

Volvo EC380E Hybrid:

Driftsvekt: 37,8 - 43 tonn
Effekt: 308 hk v. 1700 0/min
Skuffevolum: 0,83-2,53
Løftekapasitet langs understell: 15,9 tonn
Brytekraft: 198 - 215 kN
Rivekraft: 196 - 213 kN
Bredde: 354 cm
Svingradius bak: 360 cm

Opphav: Volvo CE

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Lars fra Lillehammer: - Jeg storkoser meg bak rattet i bilen og spakene på krana
E-Trans med fem nye Scania: - Tungt terreng og tung last krever sterke trekkvogner
Jan Ove Halsøy: Bransjens våpendrager
Norsk Vann: Nå er tallet 360 milliarder
Nok en driftskontrakt utlyst, nå i Nordfjord
Kronerulling: Historien om de norske bankbussene
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
Building Supply NO
PlastForum NO

Send til en kollega

0.078