23948sdkhjf

Over 1.200 roboter og 1,2 millioner kasser: Verdens største AutoStore er blitt enda større

I forkant av Black Friday utvidet svenske Boozt sin AutoStore-løsning for fjerde gang.

Nordens største netthandelsaktør har fortsatt verdens største AutoStore-løsning.

Boozt hatt en utrolig vekst de siste årene og er i dag Nordens største netthandelsaktør. Selv om kundebasen for det meste er konsentrert i Norden, leverer selskapet totalt ca. 400.000 produkter i måneden innen mote og livsstil til 24 europeiske land. Med andre ord, en enorm oppgave som ville vært nesten umulig uten et automatisert ordrehåndteringssystem som opererer 24/7, skriver Element Logic.

Fire systemutvidelser

Boozt valgte i 2016 en AutoStore-løsning fra Element Logic på grunn av skalerbarheten systemet tilbyr. Den stod klar året etter og med sine 130 roboter og 130.000 kasser var det den gang den største AutoStore-installasjonen i Skandinavia.

Siden den gang har Boozt vært i stand til å skalere opp antall roboter, kasser og porter etter behov. Denne fleksibiliteten har vært avgjørende, spesielt i høysesonger som Black Friday og julehandel.

Den siste utvidelsen, som stod klar i god tid før årets Black Friday, omfattet ytterligere 252 roboter, 294.000 kasser og 56 porter.

AutoStore-anlegget til Boozt består nå av hele 1.243 roboter, 1.245 000 kasser og 301 porter og dermed kan netthandelsselskapet fremdeles være stolt av å drifte verdens største AutoStore-anlegg.

Les også: Verdens største AutoStore-anlegg blir raskere

– Vi er glade for å ta vår satsing på automatisering og utvikling til neste nivå i samarbeid med Element Logic og AutoStore, sier Sven Thiessen, Chief Supply Chain Officer i Boozt.

– Boozt og Element Logic har et tett samarbeid og har kontinuerlig dialog om nye tilpasninger til markedet, som gjør at Boozt kan ligge et skritt foran vekstkurven. En viktig prioritet ved utvidelsene er å holde den daglige driften av AutoStore-systemet uavbrutt, for å sikre nær full drift under hele utvidelsesprosessen – og dermed hjelpe Boozt med å holde kundeløftene, sier Marcus Rasmusson direktør for Ettermarked i Element Logic Sverige.

Opphav og kilder: Element Logic, Logistikk & Ledelse, Boozt

KLIKK for alle artikler i Lager og logistikk.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.111