23948sdkhjf

Lonking-trucker: Wee slipper nå de første seks modellene på det norske markedet

Lonkings nye truckserie består av elektriske og dieseldrevne motvektstrucker utviklet for drift i fuktig kystmiljø. Nå slipper Wee.no de første seks modellene på det norske markedet.

TUNGT SLIPP: I september i fjor skrev tungt.no om avtalen som utstyrsleverandøren Wee.no inngikk med kinesiske Lonking. Den omfattet blant annet leveranse av elektriske og dieseldrevne gaffeltrucker til det norske markedet.

Lonking Holdings Ltd. er en av verdens største produsenter av maskiner til industri og anleggvirksomhet, og produserer årlig rundt 100.000 trucker. Wee.no AS, som representerer merket i Norge, lanserer nå Lonkings nye serie motvektstrucker som består både av elektriske og dieseldrevne modeller.

Fra 1,5 til 3,5 tonn

Lonkings elektriske trucker, med modellbetegnelse B og BE, kommer enten i trehjuls- eller i firehjulsmodeller med løftekapasitet på henholdsvis 1,5 tonn, 1,8 tonn, 2,5 tonn og 3,5 tonn. Samtlige har drift på forhjulene og er utstyrte med Trippleks friløftmast for framkommelighet ved lav takhøyde. Motvektstruckene har en løftehøyde på 4,5 meter og en gaffellengde på 120 cm. Gaffelspredere og hydraulisk sideskift er standard, så også styrehus med varmeapparat. Dette skriver Wee.no i en pressemelding.

De to dieseldrevne modellene (DT-modeller) har begge fire hjul og en løftekapasitet på henholdsvis 2,5 og 3,5 tonn. Med unntak av motoren, en Xinchai 3E22YG51 (Euro 5), er de dieseldrevne motvektstruckene tilsvarende utstyrt som sine elektriske søsken.

Fokus på driftssikkerhet

Lonkings nye serie er godt egnet for røffere utendørsbruk i kystnære strøk, forteller maskinansvarlig i Wee.no, Jan Sigurd Bakken.

– Dette er trucker som fungerer fint til mellomstore bedrifter med lager- og verksteddrift. Samtidig er de tilpasset et røffere, ramsalt miljø da de har manuelle sentraler og minimalt med elektronikk som kan påvirkes av salte og fuktige omgivelser. Dette er enkle maskiner både å håndtere og vedlikeholde, men uten at det går på bekostning av finnish og egenskaper, avslutter Bakken.

Opphav og kilder: Wee.no

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Maylin fra Grimstad: - Jeg har alltid hatt en drøm om å kjøre lastebil
Volvo-selger Jan Erik Roset: Du kjente det i tanngarden når den tok i...
SE VIDEO: Her smeller det nesten front mot front for sjåfør Lillestøl
Nye Veier forklarer: - Flere årsaker til raset over E6 i Malvik
Lastebiluhell: E16 er mellom Skui og Sollihøgda er sperret
Tunge bro-løft! 120 tonn stål og 400 tonn betong på Bryn fra natt til mandag
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
PlastForum NO
Maskinregisteret

Send til en kollega

0.078