23948sdkhjf

Fylkesvei-prosjekt til 378 millioner til Hovden hytteservice AS

Fv. 359 Kaste-Stoadalen: Mandag signerte entreprenør Hovden Hytteservice AS med Vestfold og Telemark fylkeskommune.

- Entreprenøren allerede i gang, forteller fylkeskommunen i en pressemelding.

Ferdig i 2025

- Vi er veldig, veldig glade for at vi endelig kan begynne. Vi er også glade for at politikerne har vært enige om at dette er et bra prosjekt, sier prosjektleder Anne Refsdal i Vestfold og Telemark fylkeskommune.

Det er hun som skal lede prosjektet og sørge for at veien skal stå ferdig til 1. september 2025.

Hovden hytteservice har stått for byggingen av flere markante veiprosjekter i Telemark for Statens vegvesen.

Den første store jobben var underentreprisen på all vegbygging både inne i den 9,4 kilometer lange Mælefjelltunnelen og veien i dagen på hver side. Seinere har de også bygd E134 videre mot Seljord.

- Vi har også hatt flere prosjekter på E134 i Vinje og på Høydalsmo. Dessuten har vi bygd de nye parsellene langs Seljordsvannet på riksveg 36, forteller Jo Breivegen.

Det var han som skrev under kontrakten sammen med samferdselsdirektør Gunnar Berg Treidene i Vestfold og Telemark fylkeskommune mandag.

Er allerede i gang

Jo Breivegen som driver firmaet sammen med broren Yngve, er svært glad for den store kontrakten på 378 millioner kroner inklusiv merverdiavgift som nå er skrevet under.

Kontrakten er totalentreprise, det vil si at det første som skal gjøres er å lage tegninger av alt som skal bygges, inkludert den 255 meter lange betongbrua.

- Vi er allerede i gang med prosjekteringen. Jeg regner med at vi er i gang og jobber fysisk ute i løpet av høsten. Det første som blir synelig er når traseen blir hugget.

Målet er å få alle nødvendige tillatelser snarest mulig slik at hogsten kan starte i løpet av sommeren.

Hovden hytteservice har hovedsetet på Hovden, men har egen avdeling i Seljord. Ifølge Breivegen er også om lag halve omsetningen gjennom denne avdelingen.

Hele prosjektet er cirka 3 000 meter langt og har en total kostnadsramme på 447 millioner kroner. Prosjektet er delvis bompengefinansiert.

Opphav og kilder: Pressemelding fra Vestfold og Telemark fylkeskommune

KLIKK for alle artikler i Anbud oppdrag kontrakter.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.093