Kraftig omorganisering i MAN

MAN Truck & Bus har besluttet å tilpasse organisasjonen i Danmark, Norge og Sverige med øyeblikkelig virkning.

Stefan Thyssen, administrerende direktør for MAN i Norge, Sverige og Danmark, endrer organisasjonen for å få et sterkere fokus på de lokale markedene. Foto: Jamieson Pothecary
Stefan Thyssen, administrerende direktør for MAN i Norge, Sverige og Danmark, endrer organisasjonen for å få et sterkere fokus på de lokale markedene. Foto: Jamieson Pothecary
Sist oppdatert

IMPORT& SALG: Nå skal hvert MAN-marked bli styrt av en lokal salgsdirektør og en ettermarkedsdirektør.

Salgsdirektøren vil samle alle salgsfunksjoner inklusive lastbil-, buss- og varebilssalg og salg av brukte kjøretøy. Sammen med ettermarkedsdirektøren ska de to fungere som et lederteam.

Ettermarkedsdirektøren forblir ansvarlig for MANs nettverk av egne filialer og private forhandlere.

Tidligere har MAN organisert seg med felles salgsfunksjon på tvers av markedene i Norge og Sverige, som nå avsluttes.

- Hovedmål med den nye organisasjonen er et sterkt fokus på de enkelte markedene med to sterke lokale ledere med dyptgående markedskunnskap og beslutningskraft, forklarer adm. dir. Stefan Thyssen i en pressemelding.

Ut over disse salgs- og ettermarkeds funksjonene vil de lokale teamene bli understøttet av sterke supportfunksjoner i hele Skandinavia, som dekker områdene “Nettverk & kvalitet”, “Marketing”, “Finance & IT” og “HR & Digitalisering”.

Det nye ledelseteamet vil se slik ut:

  • Administrerende direktør Stefan Thyssen
  • Danmark: Salgsdirektør Frank Nielsen og ettermarkedsdirektør Mikkel Christensen
  • Norge: Salgsdirektør Lars B. Sand og ettermarkedsdirektør Annbjørn Vasdal
  • Sverige: Salgsdirektør Fabian Knappik og ettermarkedsdirektør Christer Pettersson