Nye Ford Transit Courier testkjørt:: Transit Courier gir et godt inntrykk etter første turen

Ford blir først ut i Norge med en modell i dette segementet. I Europa vil den konkurrere mot modellene Nemo, Bipper, Fiorino og kort utgave av Citan / Kangoo.
Men siden den er 10 cm lengre enn disse, går den norske statskassa inn, og vips! Ford Norge har noe de andre ikke har.
PrisPrisene er hyggelige og starter faktisk under 150.000 kroner veiledende utsalgspris inkl. mva eksl. levering.
Tre motorerI Courier kommer virkelig Fords enliter EcoBoost med 100 hestekrefter til sin rett, bilen er både komfortabel og kvikk med denne selv med last og to voksne.
En 1,5 liters Duratorq-diesel på 74 hk og 190 Nm var ikke klar for prøvekjøring i dag, men det er denne som sørger for den laveste innstegsprisen.
Med 1,6 liters Duratorq-diesel på 95 hk og 215 Nm føltes Courier sterkere, men man få fortsatt bruke gearspaken flittig med last og to voksne.
TopphengsletNoen skår i gleden er det, for å få inn statskassa tar Ford kun inn modeller med topphengslet bakluke, den får ikke plass med sidehengslede dører på grunn av låsemekanismen i gulvet.