23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Tungt
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.

Skal gjøre RamBase bedre kjent

Anne Louise Våge er ansatt som Senior Marketing Specialist i Jakob Hatteland Computer. Hennes fremste oppgave er å gjøre ERP-systemet RamBase bedre kjent i det nasjonale og internasjonale markedet.

Våge kommer fra stillingen som Senior Specialist Convenience Marketing i Statoil Fuel & Retail hvor hun blant hadde ansvaret for kampanjer mot selskapets åtte markeder i Skandinavia og Baltikum. Før dette jobbet hun som produktsjef hos L´Oréal og Våge har også vært innom media- og IT-bransjen i sin karriere.

– Mine arbeidsoppgaver har alltid dreid seg om merkevarebygging og kommunikasjon, påpeker hun.

Fullverdig Software as a Service

ERP-systemet RamBase ble født i skyen i 1992 og har siden 2005 vært et fullverdig og modent SaaS-produkt. Nå tas det et skritt videre slik at det blir mer åpent og integrasjonsvennlig.

– RamBase er et innovativt og konkurransedyktig produkt som har alle forutsetninger for å nå langt internasjonalt. For å komme dit må vi bygge en merkevare som blir lagt merke til både blant eksisterende og nye kunder, sier Våge.

Hun forteller at det ofte handler om å hjelpe kundene med å dekode budskapet slik at det blir lettere å forstå – og gjøre noe med.

– Først skal vi samle sammen all intern kompetanse om produktet, kundene og markedet og jeg tror det ligger mye verdifull informasjon her. Dernest skal vi utarbeide en markeds- og kommunikasjonsstrategi. Målet er å få RamBase "top of mind" i markedet.

Godt håndverksarbeid

Våge har allerede lært at det er mange gode historier, godt håndverk og produktbredde hos Hatteland som konsern.

– Dette gjelder ikke bare RamBase, men alle områder som selskapet har industrialisert. Tålmodighet, egenrådighet og tro på produktkonseptet har vært ledestjernen til selskapet fra det ble etablert og frem til i dag. Hatteland har aldri lansert sine produkter før de var sikre på at det var modent for markedet. Derfor gleder jeg med til å ta fatt på arbeidet med selskapets merkevarebygging av RamBase, avslutter Vaage.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web01