23948sdkhjf

Nye Volvo-trekkere til Ramlo Sandtak: - Sjåførene får være med å velge

NYBILGØY: Heimdal-bedriften Ramlo Sandtak rett sør for Trondheim fikk nettopp to nye trekkere som skal brukes til maskintransport. Og flere nye biler er på vei.

- Vi bytter ut tilsammen åtte biler nå, og det er både Scania og Volvo. Det er ikke er store prisforskjeller på merkene, og vi lar sjåførene få være med å velge. Jeg tenker at hvis sjåførene får noe de trives med, så får de også en god hverdag, sier daglig leder Per Håvard Ramlo.

44 ansatte 22 sjåfører

Han og broren Tore Ramlo driver i dag Ramlo Sandtak, som i sin tid ble startet av faren og onkelen. Bedriften har 44 ansatte. 22 av disse er sjåfører som driver med maskinflytting i Trøndelag, massekjøring, snøbrøyting og pukk og grus.

Nå har de fått sine to nye Volvo trekkvogner, en FH 540 6x4 og en FH16 750 6x4. Rognskog Bil AS har montert påbygg, og Wist Last & Buss avdeling Trondheim har levert bilene.

- Begge disse bilene skal gå i maskinflytting i Trondheims-området, stort sett kunder, sier Ramlo. 

- Er det tilstrekkelig med en 540 på maskintransport?

- Det var sjåføren selv som fikk velge bil, og han mener at en 540 er stort nok til den flyttingen vi har i Trondheim og omegn. Vi går egentlig litt ned i motorstørrelse på alle bilene våre, for nå er også de mindre bilene ganske bra, sier Ramlo.

- Er disse to bilene tilskudd til flåten eller ble gammelt materiell byttet ut?

- Det var behov for å erstatte en 2014-modell og en 2017-modell som vi hadde. Vi fikk bestilt bilene rett før prisøkningen kom, slik at vi sparte en god del på det, sier Ramlo.

I tillegg til disse to er fire Scania R580 og en Volvo 540 på vei, både trekkere og en krokbil.

Har justert prisene

Ramlo Sandtak eier ikke eget sandtak, men har avtaler med grunneiere om å hente ut masser. Bedriften har tre finknuseverk, en grovknuser og flere sorteringsverk. Disse brukes i åtte grusuttak og i et pukkverk, eller til leieknusing for andre entreprenører.

- Bedriften går bra, og vi har justert prisene noe underveis for å møte kostnadsøkningene. Det ser også ut til at 2023 vil bli et godt år, sier Ramlo.

Kilde: Tungt.no

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Maylin fra Grimstad: - Jeg har alltid hatt en drøm om å kjøre lastebil
Volvo-selger Jan Erik Roset: Du kjente det i tanngarden når den tok i...
SE VIDEO: Her smeller det nesten front mot front for sjåfør Lillestøl
Nye Veier forklarer: - Flere årsaker til raset over E6 i Malvik
Lastebiluhell: E16 er mellom Skui og Sollihøgda er sperret
Tunge bro-løft! 120 tonn stål og 400 tonn betong på Bryn fra natt til mandag
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
PlastForum NO
Maskinregisteret

Send til en kollega

0.079