23948sdkhjf

Parkering eller levering? Vil ikke faktureres for å levere varer!

Fakturaer kommer fra Onepark hver gang bilene fra Bø Varetransport har levert varer hos enkelte bedrifter, har den siste tiden irritert Terje Håkonsen noe grenseløst. Nå er han lei.

LEVERING OG PARKERING:  – Jeg får daglig faktura fra dem etter at vi har passert et kamera på vei til en av kundene våre. Skal vi levere noe på Ullevål stadion så får vi faktura på 60 kroner pluss fakturering. Går beløpet til inkasso, øker fakturaen fra 140 kroner til 530 kroner, fortalte Håkonsen til TransportMagasinet i sommer..

LES HELE DEN STORE ARTIKKELEN OM BØ VARETRANSPORT HER (ABO)

- Asbjørn leverte et fullt lass med kjøkkenutstyr på Oslofjord Convention Center i Stokke nå nylig. Vi brukte en liten time på å få levere varene og etterpå fikk vi en faktura på 400 kroner pluss fakturagebyr for parkering.

- Det går rett og slett ikke an. Da jeg kontaktet dem fikk jeg til svar at vi ikke måtte regne med at det var gratis å levere varer der, med mindre vi har en avtale, sier han og viser oss mailkorrespondansen med inkassoselskapet.

– Dette er en uting

- Vi har aldri tatt kontakt med noen av våre kunder for å spørre om vi må betale for å levere varer til dem, og kommer heller aldri til å gjøre det, fortsetter han og spør seg om det er greit at postmannen og den som brøyter skal bli fakturert for å gjøre jobben sin?

– Vi kan ikke holde på slik i dette samfunnet. Det må jo komme en reaksjon?

- Jeg har skrevet klage på samtlige fakturaer frem til nå, og jeg har til nå fått medhold før saken har havnet i forliksrådet, men jeg venter bare på innkalling til det første møtet. Det blir som regel noen mailer frem og tilbake både med Onepark og inkassobyrået før de gir seg, men jeg hevder konsekvent at vi har ikke parkert, vi har levert varer, sier Terje Håkonsen.

Han syns praksisen er moralsk betenkelig

– Vi er der for å gjøre en jobb, vi parkerer ikke. Vi bruker dessverre en del ressurser på denne utingen, men Bø Varetransport er klar til å gå i retten om den dagen skulle komme. Og vi er beredt til å gå hele veien, lover Håkonsen.

Da TransportMagasinet la frem argumentene fra Bø Varetransport for parkeringsselskapet Onepark, fikk vi dette svaret:

«Det er ulike bestemmelser fra sted til sted. Noen steder er vareleveringen utenfor parkeringsområdet, andre steder er det høy karenstid, og det kan også være en tablet hvor varetransport registrerer sitt registreringsnummer for å ikke bli belastet for parkeringsavgift. Det er gårdeier som avgjør hvordan bestemmelsene for området skal være. Om dette er en utfordring for vareleveranser et bestemt sted anbefaler vi å ta kontakt med gårdeier/kjøpesenter/stedet det gjelder for å høre hvordan reglene er på det aktuelle stedet».

LES HELE DEN STORE ARTIKKELEN OM BØ VARETRANSPORT HER (ABO)

Kilde: TransportMagasinet #6-2022

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
STILLINGSARENA
Gå til stillingsoversikten
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Tor-Eivind Kverneland i 2020: Tømmer og flis – helt på grensen
Stor driftskontrakt på anbud: Hvem vil ha Sunnmøre og Indre Romsdal fra september 2023?
DAF CF 340 i test i TransportMagasinet "Etter noen mil"
E6 i Badderen får ny bru - en midlertidig sådan
Dansk transportbransje ber om to milliarder kroner til elektriske lastebiler
Volvo CE: Tara under testing
Andre Nordiske Medier
Metal Supply NO
Building Supply NO
PlastForum NO

Send til en kollega

0.094