23948sdkhjf

AM og TM: Nyeste blader er ute – les dem som e-magasin nå!

TUNGT LESESTOFF: Kjære abonnenter – og vordende abonnenter – nå ligger de aller ferskeste utgavene av Anleggsmagasinet og TransportMagasinet ute til elektronisk lesing.

Klikk på ikonet e-magasin oppe til høyre. Da finner du nyeste utgaver på topp. Og du kan velge utgaver fra arkivet under.

Her er et lite klipp fra toppsakene:

Fra Steinbakken Entreprenør: «Full bok i ett år fremover! Steinbakken-historien strekker seg flere tiår tilbake i tid. Lasse Steinbakkens far ledet sitt eget anleggsfirma fra 1971, og drev dette helt til far og sønn sammen etablerte Steinbakken Entreprenør AS i 2008. Fra et underskudd på 3,5 millioner i 2020 klarte de å snu trenden til 4,7 millioner i overskudd i 2022.

-  I år ligger vi på budsjett og vel så det, forklarer Thor. Det kan ende på 70 millioner kroner i omsetning og et meget hyggelig resultat mot fjoråret. Han nevner også at omsetningen er økt fra 41 millioner i 2021. - Ordreboka er full ett år frem i tid nå, forklarer Lasse Steinbakken.»

 Fra Lilleviks blåtur:

«… Geir leste TransportMagasinet med stor interesse. Oppbyggingen av en Volvo FH med snute i en garasje utenfor Bergen, fikk ham til å børste støvet av gamle planer.

- Jeg har alltid hatt lyst på en spesiell bil, en snutebil. Nina mente også at vi burde hatt en sånn, så vi to begynte å diskutere det mer og mer, forteller han.

Begge innså raskt at et slikt prosjekt aldri ville bli noe budsjettbil, dette kom til å koste. Den første forespørsel gikk til Vlastuin i Nederland, i februar i fjor, men da de begynte å snakke om tre års byggetid, takket Geir for praten.

- Neste forespørsel gikk til Svetsab, som vi har bygget bil hos tidligere. De var villige til å prøve, så i mai kjøpte jeg en brukt donorbil i Sverige. Samtidig lanserte Tuft Customservice sin Volvo NH 750. Jeg ringte Ole Gunnar med det samme, sier nordlendingen.»

Fra Kvisvik-effekten:

«- Det er nydelig å jobbe i en bransje der en dag aldri er lik den neste, sier Raymond Kvisvik. Ex-toppspilleren med den følsomme venstrefoten er i dag hundre prosent anleggsmann.

Anleggsmagasinet finner den nå 48-årige Raymond Kvisvik ved en Shell-stasjon på Råbekken utenfor Fredrikstad. Han kjører en åtte tonn tung Komatsu beltegraver, som det står Greåker Graving og Transport på. Det er familiebedriften, som Raymond har vært inn og ut av i tre tiår. Det vil si, egentlig startet det med sommerjobber fra 12 års alder.

Raymond ble en legende som fotballspiller, men i anleggsbransjen har han gått mye under radaren.»

Fra AS Langtransport:

«- Vi blødde fra drakten! Første helgen i juni møttes nærmere 60 veteraner fra AS Langtransport i Bergen for å mimre om de gode gamle dager. Om den gang døgnet hadde for få timer, veien var altfor lang og søvn var oppskrytt. Den gang alt handlet om å nå en ferge i Kristiansand …»

Opphav og kilder: Anleggsmagasinet og TransportMagasinet

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.125