12 selskaper skifter navn til Körber

Tolv av verdens ledende leverandører av teknologiske supply chain-løsninger samles nå under merkevaren Körber.

Riantics (tidligere Univeyor/Qubiqa) ble kjøpt av Körber i 2016 og er ett av de tolv selskapene som nå samles under merkevaren Körber. Selskapet, med base i Arden i Danmark, utvikler og fremstiller intelligente, kundetilpassede automatiseringsløsninger til optimering av internlogistikk. Deres Layer Picker er markedsledende på globalt plan.
Riantics (tidligere Univeyor/Qubiqa) ble kjøpt av Körber i 2016 og er ett av de tolv selskapene som nå samles under merkevaren Körber. Selskapet, med base i Arden i Danmark, utvikler og fremstiller intelligente, kundetilpassede automatiseringsløsninger til optimering av internlogistikk. Deres Layer Picker er markedsledende på globalt plan. Foto: Körber
Publisert Oppdatert

Körber Group er eid av Körber AG med hovedkontor i Hamburg og er en internasjonal teknologigruppe med ca. 10.000 medarbeidere.

Det tidligere Körber Logistics Systems omfatter virksomhetene Aberle, Aberle Software, Cirrus Logistics, Cohesio Group, Consoveyo, DMLogic, HighJump, Inconso, Otimis, Langhammer, Riantics og Voiteq. Alle disse samles nå under merkevaren Körber og vil danne forretningsområdet Körber Supply Chain som vil ha over 2.300 ansatte. Porteføljen består av et bredt utvalg av teknologiske løsninger innenfor programvare, automatisering, stemmestyring, roboter og logistikkutstyr, samt omfattende kunnskap innen systemintegrering og rådgivning.

– De senere årene har vi ekspandert strategisk innenfor supply chain-teknologier og ekspertise, slik at kundene våre får hjelp til å oppfylle de stadig økende kravene til hastighet, leveringsfleksibilitet og valgmuligheter, sier Dirk Hejnal, CEO for Körber Supply Chain. – Vi har allerede brukt vår unike teknologiske dybde og visjon til å hjelpe mange kunder over hele verden. Å binde alt sammen under ett enkelt varemerke var det neste logiske skrittet for å styrke vår posisjonering, fortsetter Hejnal.

I likhet med Körber Supply Chain vil også Körbers forretningsområder Digital, Pharma og Tissue følge samme merkestrategi og slutte seg til ett varemerke.

Abonner på din egen utgave av Logistikk & Ledelse